Peluang Untuk Melanjutkan Pengajian Ijazah Perubatan/Pergigian/Farmasi Ke Mesir Untuk Sesi 2022/2023

1. ๐Œ๐ž๐๐ข๐œ๐Œ๐ž๐ฌ๐ข๐ซ (๐Œ๐Œ) sudah 15 tahun berturut-turut  menjadi badan tersohor yang paling ramai menghantar pelajar-pelajar dari Malaysia ke bumi Mesir!

2. Kini dari semasa ke semasa bertambah jumlah graduan perubatan, pergigian dan farmasi dari Mesir yang menyumbang khidmat kepada negara.

๐’๐ž๐ญ๐š๐ค๐š๐ญ ๐Ÿ๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿ, ๐ฌ๐ž๐ซ๐š๐ฆ๐š๐ข ๐Ÿ”๐ŸŽ๐ŸŽ๐ŸŽ ๐ฅ๐ž๐ฉ๐š๐ฌ๐š๐ง ๐Œ๐ž๐๐ข๐œ๐Œ๐ž๐ฌ๐ข๐ซ ๐ฒ๐š๐ง๐  ๐ค๐ข๐ง๐ข ๐๐ข ๐๐š๐ฅ๐š๐ฆ ๐ฉ๐ž๐ซ๐ค๐ก๐ข๐๐ฆ๐š๐ญ๐š๐ง ๐ฌ๐ฐ๐š๐ฌ๐ญ๐š ๐ฌ๐ž๐ซ๐ญ๐š ๐ค๐ž๐ซ๐š๐ฃ๐š๐š๐ง.

3. Atas beberapa sebab yang sangat menarik, MM juga menjangkakan jumlah yang lebih besar pelajar dari Malaysia yang akan menyambungkan pengajian ke Mesir tahun ini terutamanya selepas peperangan di antara Rusia / Ukraine.

———————->

4. Berita BAIK! Permohonan untukย  menjadi Doktor bagi sesi 2022 kini telah dibuka.

๐Ÿ“.  Yang ‘best’nya! ๐“๐š๐ก๐ฎ๐ง ๐Ÿ๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿ ๐š๐ค๐š๐ง ๐š๐๐š ๐›๐ž๐›๐ž๐ซ๐š๐ฉ๐š ๐ญ๐š๐ซ๐ข๐ค๐š๐ง ๐›๐š๐ซ๐ฎ ๐ฒ๐š๐ง๐  ๐๐ข๐ญ๐š๐ฐ๐š๐ซ๐ค๐š๐ง ๐จ๐ฅ๐ž๐ก ๐ฉ๐ข๐ก๐š๐ค ๐”๐ง๐ข๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐ข๐ญ๐ข ๐ค๐ก๐š๐ฌ ๐ฎ๐ง๐ญ๐ฎ๐ค ๐ฉ๐ž๐ฅ๐š๐ฃ๐š๐ซ-๐ฉ๐ž๐ฅ๐š๐ฃ๐š๐ซ ๐ฒ๐š๐ง๐  ๐ฆ๐ž๐ฆ๐จ๐ก๐จ๐ง ๐ฆ๐ž๐ฅ๐š๐ฅ๐ฎ๐ข ๐Œ๐Œ.

Macam mana nak dengan lebih lanjut?

๐Ÿ”. ๐‰๐Ž๐Œ ๐ฌ๐ž๐ซ๐ญ๐š๐ข ๐“๐€๐Š๐‹๐ˆ๐Œ๐€๐“ ๐Œ๐„๐ƒ๐ˆ๐‚๐Œ๐„๐’๐ˆ๐‘ ๐ฒ๐š๐ง๐  ๐ฉ๐ž๐ซ๐ญ๐š๐ฆ๐š ๐ฎ๐ง๐ญ๐ฎ๐ค ๐ฌ๐ž๐ฌ๐ข ๐Ÿ๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿ ๐ฉ๐š๐๐š ๐ญ๐š๐ซ๐ข๐ค๐ก ๐๐ข ๐›๐š๐ฐ๐š๐ก:

->  12hb  Mac 2022 , Sabtu, 10-12 tengahari.

7. Taklimat akan diadakan ๐ฌ๐ž๐ญ๐ข๐š๐ฉ ๐ก๐š๐ซ๐ข, ๐ฃ๐š๐ฆ ๐Ÿ๐ŸŽ-๐Ÿ๐Ÿ ๐ญ๐ž๐ง๐ ๐š๐ก๐š๐ซ๐ข bagi memudahkan semua pelajar serta IbuBapa mendapat maklumat awal. Taklimat secara berkumpulan ini akan disusuli dengan sesi one to one.

๐๐จ๐ญ๐š ๐ฉ๐ž๐ง๐ญ๐ข๐ง๐ !

Taklimat MM adalah setiap hari 10-12 tengahari.

Taklimat MM adalah setiap hari 10-12 tengahari.

Taklimat MM adalah setiap hari 10-12 tengahari.

———————->

๐Ÿ–. ๐๐š๐ ๐š๐ข๐ฆ๐š๐ง๐š ๐ง๐š๐ค ๐ฆ๐ž๐ง๐ฒ๐ž๐ซ๐ญ๐š๐ขย  ๐“๐š๐ค๐ฅ๐ข๐ฆ๐š๐ญ ๐Œ๐Œ?

โœ… Isi link dibawah dan anda akan dihubungi dalam masa terdekat.

—> https://medicmesir.com/daftar-medicmesir-2022/

๐๐จ๐ญ๐š ๐ฉ๐ž๐ง๐ญ๐ข๐ง๐ !

Taklimat MM adalah setiap hari 10-12 tengahari.

Taklimat MM adalah setiap hari 10-12 tengahari.

Taklimat MM adalah setiap hari 10-12 tengahari.

๐Ÿ—. ๐ˆ๐ง๐Ÿ๐จ ๐ฉ๐ž๐ง๐ญ๐ข๐ง๐  ๐Œ๐Œ

โœ… Laman Web —>

https://medicmesir.com/

โœ… Video graduasi  —>

http://www.youtube.com/watch?v=yq4yw11CFGk

โœ…  Hotline

http://www.wasap.my/60197586167/MedicMesir2022

http://www.wasap.my/60197586167/MedicMesir2022

———————->

๐Ž๐๐๐’๐’๐’!! ๐๐€๐‚๐€ ๐‹๐€๐†๐ˆ ๐ˆ๐๐ˆ ๐€๐ƒ๐€ ๐ˆ๐๐…๐Ž ๐“๐€๐Œ๐๐€๐‡๐€๐…..

10. Permohonan peringkat pertama dibuka sehingga 1hb Julai 2022. Peringkat kedua dibuka sehingga 1hb September 2022.

11. Tempoh pengajian adalah 5 tahun dan diiktiraf sepenuhnya oleh kerajaan Malaysia (JPA / MQA / MMC / MDC).

Semak pengiktirafan oleh JPA di

—> www2.mqa.gov.my/esisraf/kelayakan.cfm

12. MM telah menghasilkan ribuan graduan yang kini berkhidmatย di Malaysia. Tidak ada seorang pun graduan MM yang gagal mendapat penempatan di hospital di Malaysia.

13. Graduan MM boleh juga berkhidmat selain dari Malaysia, terutamanya United Kingdom. MM akan memberi khidmat nasihat mengenai hal ini.

Credit Image: Album MedicMesir

———————->

๐Ÿ๐Ÿ’. ๐Œ๐„๐๐†๐€๐๐€ ๐Œ๐„๐ƒ๐ˆ๐‚๐Œ๐„๐’๐ˆ๐‘ (๐Œ๐Œ)?

โœ… ๐š. ๐๐€๐ƒ๐€๐ ๐“๐„๐‘๐’๐Ž๐‡๐Ž๐‘ ๐’๐„๐‰๐€๐Š ๐Ÿ๐ŸŽ๐ŸŽ๐Ÿ•.

MM adalah badan tersohor yang menguruskan pelajar Malaysia ke Mesir. MM bermula sejak tahun 2007 lagi. Ya ! 15 tahun.

โœ… ๐›.  ๐‡๐”๐๐”๐๐†๐€๐ ๐๐€๐ˆ๐Š ๐ƒ๐„๐๐†๐€๐ ๐๐„๐๐†๐”๐‘๐”๐’๐€๐ ๐“๐„๐‘๐“๐ˆ๐๐†๐†๐ˆ ๐๐„๐๐ƒ๐ˆ๐ƒ๐ˆ๐Š๐€๐ ๐ƒ๐ˆ ๐Œ๐„๐’๐ˆ๐‘

Hubungan MM dengan pihak tertinggi di semua universiti adalah satu hubungan yang lama dan dari masa kesemasa ada pembaikan yang dihasilkan. Alhamdulillah dengan hubungan ini, MM telah berjaya menurunkan yuran serta pembaikan kepada program-program yang dijalankan.

โœ… ๐œ. ๐๐‘๐Ž๐†๐‘๐€๐Œ ๐ฉ๐ซ๐ž๐Œ๐„๐ƒ๐ˆ๐‚ ๐Ÿ๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿ ๐๐ž๐ง๐ ๐š๐ง ๐Š๐„๐‘๐‰๐€๐’๐€๐Œ๐€ ๐…๐€๐Š๐”๐‹๐“๐ˆ ๐๐„๐‘๐”๐๐€๐“๐€๐, ๐”๐๐ˆ๐•๐„๐‘๐’๐ˆ๐“๐ˆ ๐๐”๐“๐‘๐€ ๐Œ๐€๐‹๐€๐˜๐’๐ˆ๐€

Bagi memberi persediaan terbaik sebelum pelajar berangkat, pelajar-pelajar akan didedahkan dengan subjek-subjek berkaitan dengan sains kesihatan seperti anatomi, biokimia , fisiologi dan hsitologi.

โœ… ๐.  ๐๐„๐‘๐”๐Œ๐€๐‡๐€๐ ๐ƒ๐ˆ๐’๐ˆ๐€๐๐Š๐€๐ ๐’๐„๐๐„๐‹๐”๐Œ ๐๐„๐‹๐€๐‰๐€๐‘ ๐’๐€๐Œ๐๐€๐ˆ.

IbuAyah tidak perlu susah hati apabila MM menyiapkan semua keperluan perumahan pelajar. Ini akan memastikan pelajar fokus kepada urusan pembelajaran.

โœ… ๐ž. ๐๐€๐˜๐€๐‘๐€๐ ๐˜๐”๐‘๐€๐ ๐ƒ๐ˆ๐”๐‘๐”๐’๐Š๐€๐ ๐Ž๐‹๐„๐‡ ๐Œ๐Œ

Segala urusan dengan pihak universiti akan diurus oleh MM. Ibubapa hanya perlu untuk membayar kepada MM didalam RM dan MM akan uruskan pembayaran dalam USD terus ke pihak Universiti.

โœ… ๐Ÿ. “๐€๐‚๐€๐ƒ๐„๐Œ๐ˆ๐‚ ๐‚๐„๐๐“๐‘๐„” ๐ƒ๐ˆ ๐Œ๐„๐’๐ˆ๐‘

Sebagai khidmat untuk keselesaan pelajar, MM menyediakan “Academic Centre” untuk pelajar mengulangkaji dan beraktiviti.

3 buah “Academic Centre” yang ada buat masa kini adalah di Mansoura, Tanta dan di Kaherah.

InshaAllah, MM didalam pencarian “Academic Centre” yang lebih sesuai untuk Alexandria.

Segala kos ditanggung oleh MM. “Academic Centre” ini khas untuk pelajar MM sahaja.

โœ… ๐ . ๐Š๐€๐”๐๐’๐„๐‹๐Ž๐‘ / ๐๐’๐ˆ๐Š๐Ž๐‹๐Ž๐†๐ˆ ๐ฌ๐ž๐ฉ๐ž๐ง๐ฎ๐ก ๐ฆ๐š๐ฌ๐š.

Bermula sesi akademik 2022, MM memberi khidmat Doktor Kaunselor / Psikologi sepenuh masa bagi membantu kejayaan pelajar-pelajar MM di Mesir.

Ini akan memastikan pelajar-pelajar MM ada tempat rujukan mengenai masalah kesihatan dan sosial.

โœ… ๐ก. ๐’๐ˆ๐’๐“๐„๐Œ ๐’๐Ž๐Š๐Ž๐๐†๐€๐ ๐”๐๐“๐”๐Š ๐๐„๐Š๐„๐‘๐‰๐€ ๐ƒ๐ˆ ๐”๐Š

MM mempunyai kepakaran didalam menempatkan graduan lepasan Mesir untuk berkhidmat seawal HO di United Kingdom.  Berkhidmat di UK memberi peluang pelajar perubatan untuk menyambung pengajian di bidang kepakaran masing-masing.

โœ… ๐ข.  ๐Š๐„๐“๐ˆ๐๐€๐€๐ ๐€๐–๐€๐‹ ๐ƒ๐ˆ ๐Œ๐„๐’๐ˆ๐‘ – ๐’๐„๐๐“๐„๐Œ๐๐„๐‘ ๐Ÿ๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿ

Keberangkatan awal. Pelajar akan berangkat ke bumi Mesir 2 minggu sebelum kuliah bermula. Oleh itu, pelajar mempunyai masa yang secukupnya untuk menyesuaikan diri dan membuat persiapan untuk fokus kepada kuliah.

Credit Image: Album MedicMesir

Keberangkatan awal. Pelajar akan berangkat ke bumi Mesir 2 minggu sebelum kuliah bermula. Oleh itu, pelajar mempunyai masa yang secukupnya untuk menyesuaikan diri dan membuat persiapan untuk fokus kepada kuliah.

โœ… ๐ฃ. ๐’๐„๐Œ๐”๐€ ๐”๐๐ˆ๐•๐„๐‘๐’๐ˆ๐“๐ˆ ๐ƒ๐ˆ๐ˆ๐Š๐“๐ˆ๐‘๐€๐… ๐Ž๐‹๐„๐‡ ๐Š๐„๐‘๐€๐‰๐€๐€๐ ๐Œ๐€๐‹๐€๐˜๐’๐ˆ๐€.

Semua universiti  diiktiraf oleh JPA / MMC ? MDC. oleh itu, graduan tidak perlu mengambil apa jua ujian tambahan untuk mendaftar berkhidmat sebagai houseman.

Kesemua universiti adalah universiti awam di Mesir. Bukan univeristi swasta.

โœ… ๐ฃ. ๐€๐ƒ๐€ ๐๐‘๐Ž๐†๐‘๐€๐Œ ๐€๐’๐€๐’๐ˆ ๐Š๐‡๐€๐’ ๐”๐๐“๐”๐Š ๐Œ๐„๐’๐ˆ๐‘

MM bekerjasama dengan universiti di Mesir dan di Malaysia untuk membolehkan lepasan SPM Mac 2022 yang ingin mengikuti Program Perubatan untuk menjalani Program Asasi bagi memboleh kan mereka mendaftar ke Tahun 1 pada tahun 2023.

Yuran nya 3000USD sahaja ! Pelajar bebas mendaftar mana-mana univeristi setelah tamat program asasi ini. Best kan ?

โœ… ๐ค.

Ke nak tahu lagi…daftar dahulu online !

MM akan jemput ke taklimat ๐Ÿ˜‰

———————->

๐Ÿ๐Ÿ“. ๐๐‘๐Ž๐†๐‘๐€๐Œ ๐˜๐€๐๐† ๐ƒ๐ˆ๐“๐€๐–๐€๐‘๐Š๐€๐

a. Program Ijazah Pergigian

b. Program Ijazah Perubatan

c. Program Ijazah Farmasi

———————->

๐Ÿ๐Ÿ”. ๐๐‘๐Ž๐†๐‘๐€๐Œ ๐ˆ๐‰๐€๐™๐€๐‡ ๐๐„๐‘๐†๐ˆ๐†๐ˆ๐€๐

 ๐€. ๐’๐ฒ๐š๐ซ๐š๐ญ ๐Š๐ž๐ฅ๐š๐ฒ๐š๐ค๐š๐ง

โœ… a. Tempoh program 5 tahun.

โœ… b. Terus masuk tahun 1  mengunakan SPM.

โœ… c. Syarat kemasukkan B dalam  8 subjek SPM. Biologi, Fizik, Kimia, Matematik Tambahan, Matematik, BM, BI, Sejarah.

โœ… d. ๐€๐ง๐๐š๐ข ๐ค๐š๐ญ๐š ๐š๐ง๐๐š ๐ญ๐ข๐๐š๐ค ๐ฆ๐ž๐ง๐ž๐ฉ๐š๐ญ๐ข ๐ฌ๐ฒ๐š๐ซ๐š๐ญ ๐๐ข ๐š๐ญ๐š๐ฌ, ๐š๐ง๐๐š ๐›๐จ๐ฅ๐ž๐ก ๐ฆ๐ž๐ฆ๐จ๐ก๐จ๐ง ๐ซ๐š๐ฒ๐ฎ๐š๐ง.  Keputusan rayuan diperolehi dalam masa 1 minggu selepas permohonan dibuat.

โœ… e. Syarat kemasukan ke program pergigian masih mengambil kira keputusan SPM walau anda sudah memiliki sijil Matrikulasi, Asasi, A-level atau Pra-U. Walau anda ada Asasi / Matrikulasi, keputusan ini tidak diambil kira.

๐. ๐๐ข๐ฅ๐ข๐ก๐š๐ง ๐”๐ง๐ข๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐ข๐ญ๐ข

a. Universiti Alexandria

b. Universiti Al Azhar

๐‚. ๐Š๐จ๐ฌ ๐˜๐ฎ๐ซ๐š๐ง ๐๐ž๐ง๐ ๐š๐ฃ๐ข๐š๐ง

 โœ… ๐š. ๐”๐ง๐ข๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐ข๐ญ๐ข ๐€๐ฅ๐ž๐ฑ๐š๐ง๐๐ซ๐ข๐š

8000 USD setahun / RM 33,600.

Bayaran yuran mengikut semester. Satu semester 4000USD.

Jumlah keseluruhan untuk 5 tahun =  40,000 USD / RM168,000

๐Ÿ‘‰๐Š๐ž๐ฅ๐ž๐›๐ข๐ก๐š๐ง ๐”๐ง๐ข๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐ข๐ญ๐ข ๐€๐ฅ๐ž๐ฑ๐š๐ง๐๐ซ๐ข๐š

1. Peluang tinggal di tepi laut.

2. Kuliah 100% dalam Bahasa Inggeris.

3. Kuliah 100% bersama pelajar Malaysia sahaja.

4. Tinggal di Alexandria yang ada bangunan asrama MARA.

5. Ada beratus-ratus pelajar Malaysia di Alexandria.

โœ… ๐›. ๐”๐ง๐ข๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐ข๐ญ๐ข ๐€๐ฅ ๐€๐ณ๐ก๐š๐ซ

2000 USD / RM 8,400 untuk tahun pertama.

5000 USD / RM 21,000 untuk tahun ke 2-5.

Jumlah keseluruhan untuk 5 tahun =  22,000 USD / RM92,400

๐Ÿ‘‰๐Š๐ž๐ฅ๐ž๐›๐ข๐ก๐š๐ง ๐”๐ง๐ข๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐ข๐ญ๐ข ๐€๐ฅ ๐€๐ณ๐ก๐š๐ซ

1. Peluang mendalami Bahasa Arab dengan lebih baik.

2. Peluang mendalami Ilmu agama dengan sabjek tambahan agama.

3. Kuliah 100% dalam Bahasa Inggeris.

4. Kuliah 100% bersama pelajar Malaysia sahaja.

5. Tinggal di Kaherah yang ada banyak fasiliti dan dekat dengan pejabat Kedutaan Malaysia.

6. Ada beribu-ribu pelajar Malaysia di Kaherah

———————>

๐Ÿ๐Ÿ•. ๐๐‘๐Ž๐†๐‘๐€๐Œ  ๐ˆ๐‰๐€๐™๐€๐‡ ๐๐„๐‘๐”๐๐€๐“๐€๐

 ๐€. ๐’๐ฒ๐š๐ซ๐š๐ญ ๐Š๐ž๐ฅ๐š๐ฒ๐š๐ค๐š๐ง

โœ… a. Tempoh program 5 tahun.

โœ… b. Terus masuk tahun 1  mengunakan Asasi / Matrikulasi / praU / A Level.

โœ… c. Syarat kemasukkan B dalam  8 subjek SPM. Biologi, Fizik, Kimia, Matematik Tambahan, Matematik, BM, BI, Sejarah dan lulus Asasi / Matrikulasi.

โœ… d. ๐€๐ง๐๐š๐ข ๐ค๐š๐ญ๐š ๐š๐ง๐๐š ๐ญ๐ข๐๐š๐ค ๐ฆ๐ž๐ง๐ž๐ฉ๐š๐ญ๐ข ๐ฌ๐ฒ๐š๐ซ๐š๐ญ ๐๐ข ๐š๐ญ๐š๐ฌ, ๐š๐ง๐๐š ๐›๐จ๐ฅ๐ž๐ก ๐ฆ๐ž๐ฆ๐จ๐ก๐จ๐ง ๐ซ๐š๐ฒ๐ฎ๐š๐ง.  Keputusan rayuan diperolehi dalam masa 1 minggu selepas permohonan dibuat.

โœ… e. Bagi lepasan SPM Mac 2022 anda boleh memohon terus ke program Asasi di Malaysia atau di Mesir di bawah kelolaan MedicMesir. Ini bagi menjamin kemasukan terus ke Tahun 1 di universiti pilihan nanti pada tahun 2024.

Credit Image: Album MedicMesir

โœ… f. Pilihan Universiti:

          1) Al Azhar

          2) Mansoura  Manchester

          3) Alexandria

          4) Tanta      

Setiap Universiti mempunyai kelebihan dan kekurangan masing-masing. Pihak konsultan kami akan membantu pelajar mengikut profile akademik dan kewangan masing-masing.

———————>

๐Ÿ๐Ÿ•.ย ๐๐‘๐Ž๐†๐‘๐€๐Œ ๐…๐€๐‘๐Œ๐€๐’๐ˆ

๐€. ๐’๐ฒ๐š๐ซ๐š๐ญ ๐Š๐ž๐ฅ๐š๐ฒ๐š๐ค๐š๐ง

โœ… a. Tempoh program 5 tahun.

โœ… b. Terus masuk tahun 1  mengunakan SPM.

โœ… c. Syarat kemasukkan B dalam  8 subjek SPM. Biologi, Fizik, Kimia, Matematik Tambahan, Matematik, BM, BI, Sejarah.

โœ… d. ๐€๐ง๐๐š๐ข ๐ค๐š๐ญ๐š ๐š๐ง๐๐š ๐ญ๐ข๐๐š๐ค ๐ฆ๐ž๐ง๐ž๐ฉ๐š๐ญ๐ข ๐ฌ๐ฒ๐š๐ซ๐š๐ญ ๐๐ข ๐š๐ญ๐š๐ฌ, ๐š๐ง๐๐š ๐›๐จ๐ฅ๐ž๐ก ๐ฆ๐ž๐ฆ๐จ๐ก๐จ๐ง ๐ซ๐š๐ฒ๐ฎ๐š๐ง. Keputusan rayuan diperolehi dalam masa 1 minggu selepas permohonan dibuat.

โœ… e. Syarat kemasukan ke program farmasi masih mengambil kira keputusan SPM walau anda sudah memiliki sijil Matrikulasi, Asasi, A-level atau Pra-U. Walau anda ada Asasi / Matrikulasi, keputusan ini tidak diambil kira.

โœ… f. Pelajar yang mendaftar ke Program Farmasi di Alexandria mesti faham bahawa kemahiran dalam Bahasa Arab penting memandangkan pelajar Malaysia tidak ramai di Fakulti Farmasi. Apabila tidak ramai, pensyarah banyak menyampaikan kuliah dalam bahasa Arab.

๐. ๐๐ข๐ฅ๐ข๐ก๐š๐ง ๐”๐ง๐ข๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐ข๐ญ๐ข

a. Universiti Alexandria

———————->

๐Ÿ๐Ÿ–. ๐Š๐Ž๐’ ๐˜๐”๐‘๐€๐ ๐๐„๐๐†๐€๐‰๐ˆ๐€๐

๐๐‘๐Ž๐†๐‘๐€๐Œ ๐๐„๐‘๐”๐๐€๐“๐€๐

ย โœ… ๐š. ๐”๐ง๐ข๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐ข๐ญ๐ข ๐Œ๐š๐ง๐ฌ๐จ๐ฎ๐ซ๐š (๐Œ๐š๐ง๐ฌ๐จ๐ฎ๐ซ๐š ๐Œ๐š๐ง๐œ๐ก๐ž๐ฌ๐ญ๐ž๐ซ)

9000 USD  / RM 37,800 setahun.

– Bayaran Sem 1 = 5000 USD / RM 21,000

– Bayaran Sem 2 = 4000 USD / RM16,800

Jumlah keseluruhan untuk 5 tahun =  45,000 USD / RM 189,000

โœ… ๐›. ๐”๐ง๐ข๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐ข๐ญ๐ข ๐“๐š๐ง๐ญ๐š (๐๐ซ๐จ๐ ๐ซ๐š๐ฆ ๐”๐’๐Œ๐‹๐„ / ๐”๐’๐Œ๐‹๐€)

Pathway bekerja di UK

6400 USD setahun / RM 26,880. 

– Bayaran 2 kali setahun RM13,440 x 2.

Jumlah keseluruhan untuk 5 tahun =  32,000 USD / RM 134,400

โœ… ๐œ. ๐”๐ง๐ข๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐ข๐ญ๐ข ๐€๐ฅ ๐€๐ณ๐ก๐š๐ซ

– 2000 USD / RM 8400 untuk tahun pertama.

– 5000 USD / RM 21,000 untuk tahun ke 2-5.

Jumlah keseluruhan untuk 5 tahun =  22,000 USD / RM 92,400

โœ… ๐. ๐”๐ง๐ข๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐ข๐ญ๐ข ๐€๐ฅ๐ž๐ฑ๐š๐ง๐๐ซ๐ข๐š

– 8000 USD  / RM 33,600 setahun.

– Bayaran Sem 1 = 4000 USD / RM16,800

– Bayaran Sem 2 = 4000 USD / RM16,800

Jumlah keseluruhan untuk 5 tahun =  40000 USD / RM 168,000

———————->

๐Ÿ๐Ÿ—. ๐๐‘๐Ž๐†๐‘๐€๐Œ ๐€๐’๐€๐’๐ˆ / ๐๐ซ๐š-๐” ๐ƒ๐ˆ ๐Œ๐„๐’๐ˆ๐‘

๐€. ๐๐ซ๐จ๐ ๐ซ๐š๐ฆ ๐๐ซ๐š-๐” ๐๐ข ๐Œ๐ž๐ฌ๐ข๐ซ

โœ… a. Khas untuk lepasan SPM Mac 2022 yang berminat mengikuti Program Perubatan.

โœ… b. Daftar sekarang dan mulakan kuliah pada bulan September 2022.

โœ… ๐œ.  ๐˜๐”๐‘๐€๐ ๐๐„๐๐†๐€๐‰๐ˆ๐€๐ ๐๐‘๐€๐” / ๐€๐’๐€๐’๐ˆ ๐ƒ๐ˆ ๐Œ๐„๐’๐ˆ๐‘

3000 USD / RM 12,600 untuk keseluruhan program selama 1 tahun.

Bayaran Sem 1 = 1500 USD / RM 6,300

Bayaran Sem 2 = 1500 USD / RM 6,300

Lepas asasi di Mesir bebas memilih mana-mana Universiti di Mesir untuk kemasukan ke Program Perubatan.

๐. ๐๐ข๐ฅ๐ข๐ก๐š๐ง ๐”๐ง๐ข๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐ข๐ญ๐ข

a. Universiti Tanta

b. Universiti Al Azhar

———————->

๐Ÿ๐ŸŽ. ๐๐‘๐Ž๐†๐‘๐€๐Œ ๐€๐’๐€๐’๐ˆ ๐ƒ๐„๐๐†๐€๐ ๐Š๐„๐‘๐‰๐€๐’๐€๐Œ๐€ ๐”๐๐ˆ๐•๐„๐‘๐’๐ˆ๐“๐ˆ ๐“๐„๐Š๐๐Ž๐‹๐Ž๐†๐ˆ ๐Œ๐€๐‹๐€๐˜๐’๐ˆ๐€

๐€. ๐๐ซ๐จ๐ ๐ซ๐š๐ฆ “๐˜ผ๐™จ๐™–๐™จ๐™ž ๐™Ž๐™–๐™ž๐™ฃ๐™จ ๐™†๐™๐™–๐™จ ๐™ช๐™ฃ๐™ฉ๐™ช๐™  ๐™ˆ๐™€๐˜ฟ๐™„๐˜พ๐™ˆ๐™€๐™Ž๐™„๐™”

โœ… a. Khas untuk lepasan SPM Mac 2022 yang berminat mengikuti Program Perubatan.

โœ… b. Daftar sekarang dan mulakan kuliah pada bulan Ogos 2022.

โœ… c.  Semua pelajar yang lulus akan diberi jaminan mendaftar di universiti di Mesir.

๐. ๐˜๐ฎ๐ซ๐š๐ง ๐๐ž๐ง๐ ๐š๐ฃ๐ข๐š๐ง ๐€๐ฌ๐š๐ฌ๐ข ๐”๐“๐Œ ๐Ÿ๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿ

Yuran pengajian RM7500 tidak termasuk kos asrama dan pendaftaran

Yuran terperinci akan diberikan didalam surat tawaran MM.

———————->

๐Ÿ๐Ÿ. ๐Œ๐€๐Š๐‹๐”๐Œ๐€๐“ ๐“๐€๐Œ๐๐€๐‡๐€๐

โœ… a. Penerbangan ke Mesir adalah secara berkumpulan.

โœ… b. MM memberi potongan diskaun RM1000 bagi mereka yang mendaftar secara berkumpulan 3 orang.

———————->

๐Ÿ๐Ÿ. ๐“๐€๐‘๐ˆ๐Š๐‡ ๐“๐”๐“๐”๐ ๐๐„๐‘๐Œ๐Ž๐‡๐Ž๐๐€๐

๐š. ๐Š๐ฎ๐ฆ๐ฉ๐ฎ๐ฅ๐š๐ง ๐ฉ๐ž๐ซ๐ญ๐š๐ฆ๐š – ๐ญ๐ฎ๐ญ๐ฎ๐ฉ ๐Ÿ๐ก๐› ๐‰๐ฎ๐ฅ๐š๐ข ๐Ÿ๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿ

โœ… Tarikh tutup permohonan kumpulan pertama ini bagi memastikan fail pelajar sampai awal sebaik pelajar berangkat ke Mesir.

๐›. ๐Š๐ฎ๐ฆ๐ฉ๐ฎ๐ฅ๐š๐ง ๐ค๐ž๐๐ฎ๐š – ๐ญ๐ฎ๐ญ๐ฎ๐ฉ ๐Ÿ๐ก๐› ๐’๐ž๐ฉ๐ญ๐ž๐ฆ๐›๐ž๐ซย ๐Ÿ๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿ

โœ… Walaupun, ada sesi pengambilan kedua, tetapi, pelajar dinasihati memohon awal agar pendaftaran pelajar dapat dilengkapkan secepatnya dan tidak terjejas proses pendaftaran di universiti.

———————->

๐Ÿ๐Ÿ‘. ๐๐€๐†๐€๐ˆ๐Œ๐€๐๐€ ๐”๐๐“๐”๐Š ๐Œ๐„๐Œ๐Ž๐‡๐Ž๐?

๐š. ๐ƒ๐š๐Ÿ๐ญ๐š๐ซ ๐Ž๐๐‹๐ˆ๐๐„:

Ya daftar dahulu dan kaunselor MM akan menghubungi anda!

๐›. ๐–๐ก๐š๐ญ๐ฌ๐š๐ฉ๐ฉ ๐Š๐ž๐ฉ๐ฎ๐ญ๐ฎ๐ฌ๐š๐ง ๐๐ž๐ซc๐ฎ๐›๐š๐š๐ง / ๐’๐ž๐›๐ž๐ง๐š๐ซ ๐’๐๐Œ / ๐Œ๐š๐ญ๐ซ๐ข๐ค๐ฎ๐ฅ๐š๐ฌ๐ข / ๐€๐ฌ๐š๐ฌ๐ข ๐ค๐ž

Hotline MM –

http://www.wasap.my/60197586167/MedicMesir2022

Hotline MM –

http://www.wasap.my/60196206167/MedicMesir2022

c. MM akan mengeluarkan surat tawaran dalam masa 2 jam (pada waktu bekerja).

———————>

๐Ÿ๐Ÿ’. ๐๐„๐‘๐Œ๐ˆ๐ˆ๐๐€๐“ ๐Œ๐„๐๐‰๐€๐ƒ๐ˆ ๐Š๐€๐”๐๐’๐„๐‹๐Ž๐‘ ๐Œ๐„๐ƒ๐ˆ๐‚๐Œ๐„๐’๐ˆ๐‘ ๐’๐„๐‚๐€๐‘๐€ ๐…๐‘๐„๐„๐‹๐€๐๐‚๐ˆ๐๐†?

Anda guru sekolah?

Anda guru kaunselor?

Anda kaunselor di Matrikulasi?

Anda suka melihat kejayaan anak-anak menjadi Doktor?

Sempena ulangtahun MM yang ke 15,

Anda boleh menjadi Kauselor MM dan mendapat imbuhan sehingga RM1500 seorang pelajar.

Jika berminat, hantar kan hasrat anda serta resume ke hello@medicmesir.com.

Nyatakan mengapa anda layak dan berminat?

———————>

๐Ÿ๐Ÿ“. ๐‹๐ˆ๐๐Š ๐๐„๐๐“๐ˆ๐๐†

Daftar untuk dapatkan Info lanjut  : https://medicmesir.com/daftar-medicmesir-2022/

Web MM: www.medicmesir.com

FB MM: Facebook.com/MedicMesir

Instagram: www.instagram.com/medic.mesir

Peta MM –> https://bit.ly/PetaMMBangi

Hotline MM –

http://www.wasap.my/60197586167/MedicMesir2022

http://www.wasap.my/60196206167/MedicMesir2022

โœ…โœ…โœ…โœ… TOLONG SHARE KEPADA KAWAN2๐Ÿ‘ญ๐Ÿป๐Ÿ‘ฌ๐Ÿป

๐๐จ๐ญ๐š ๐ฉ๐ž๐ง๐ญ๐ข๐ง๐ !

Taklimat MM adalah setiap hari 10-12 tengahari.

Taklimat MM adalah setiap hari 10-12 tengahari.

Taklimat MM adalah setiap hari 10-12 tengahari.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Call Now Button